Translate

tisdag 30 oktober 2012

Tung kväll










Hallå. Hoppas ni alla mår bra.
Själv är det lite sisådär.
Ikväll har det nämligen varit en sån där kväll som alla föräldrar absolut inte vill uppleva.
Det har varit gnäll, gråt, gap och allmän oreda. Som grädde har man även fått höra att jag är minsann en dum pappa. Jag reagerar alltid lika hårt, även om det kommer ifrån barn så känns det för jävligt.
Jag blir nedstämd, sårad och börjar i 99% av fallen att börja gråta, så även ikväll.

Alla som känner mig vet att jag alltid gör allt och lite till för mina barn. Innan jag träffade min underbara Fia levde jag som en förlåt språket, fattig jävla kyrkråtta. Jag har sedan länge slutat att lägga ut pengar på mig, allt för att kunna köpa nödvändiga saker till barnen. De vet verkligen vilka knappar de ska trycka och inte trycka på.
Hur reagerar ni?

Jag kommer aldrig nånsin ge upp men vissa dagar och kvällar är man inte långt ifrån.
Men men, ny dag imorgon och nya möjligheter att göra sina barn sådär lyckliga som man vill att de ska vara.

Tänkte köra mitt nya inslag, min lista som rankar botten och toppen på diverse händelser.
Listan denna vecka ser ut enligt följande;

Botten

1. Barn som ej är glad. Barn som är ledsna.
2. New York och USA. Vad är det som händer?!
3. Vintern och dåligt väglag. Kör försiktigt dör ute.
4. Kommentarerna på min blogg, eller snarare uteblivna sådana. Svårt att förbättra sig utan feedback.

Toppen

1. Glada barn och en glad sambo. Dessa tillfällen finns, tro mig.
2. Snart jul. Älskar just julafton och myset som den dagen för med sig.
3. Jobbet, finns mycket att göra och då trivs jag,
4. Snart helg, tid att ladda om sig både fysiskt och psykiskt.

Detta gott folk får avsluta dagens inlägg.

Denna farsa är idag en slagen hjälte.

Tycker dock att ni spanar in följande länkar för lite skönt surf innan kvällningen.

www.flygresor.se
www.jarnkaminerna.se
www.tradera.se

Natti natti/
3 barnsfarsan





2 kommentarer:

  1. Kommer alltid stötta dig oavsett.
    Nej, att blogga utan respons är värdelöst. Men ge inte upp!!!
    Fortsätt!! Se det som en ventil för dig och dina tankar.


    Puss

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet!
    Kram Syrran :)

    SvaraRadera