Translate

lördag 29 december 2012

Rocky

Godkväll! Hoppas ni alla mår bra för det gör jag och familjen.
Efter många om och men har nu alla 3 barnen somnat så sött i sina sängar. Vi vuxna får äntligen lite tid för oss själva. Hur utnyttjar vi den kanske ni undrar? Min älskade sambo sitter med äpplet och bloggar medans jag kollar på Rocky 3. Kan tala om för er som inte känner mig att just Rocky filmerna är mina absoluta favoriter, jag fullkomligt älskar dem! Faktiskt så jag blir gråtfärdig när jag ser dem. Varför? Ingen aning, jag bara älskar Rockey "The Italian Stalion" Balboa.

Ett av världens bästa filmstycke, i min mening, kommer just från Rocky 3. När han tränar med Apollo och avslutar det hela med en löptur på stranden. Så obetalbart bra!


Rocky är knäckt, och lite rädd inför mötet med Clubber Lang.









Lite hederligt grabbmys på stranden.






Balboa är taggad! Nu ska Lang få smaka southpaw!



Nu är det dock paus i filmen och jag tänkte fortsätta skriva om min dag.
Idag har vi efter en mycket lugn morgon med god frukost och ett lugnt uppvaknande firat julafton hos farmor och farfar. Denna jul var tjejerna hos sin mamma så därför firade vi en något försenad julafton. Julmaten var utbytt mot tacos och Kalle Anka med vänner hade förvandlats till V75. Vi alla fick en mycket bra dag/kväll och tjejerna var mer än nöjda över sina julklappar. Challe hade redan fått sina några dagar tidigare så han fick lugnt sitta och titta på.
Nu är vi som sagt hemma och har parkerat våra ändalyktor i soffan och reflekterar nog på dagen som en bra dag.



Inredning, vad tycker jag om det? Det är faktiskt något som jag fått upp ögonen mer och mer på. Det är min älskade sambo som visat mig vägen in på inredningsbanan. Kan erkänna att jag inte på nått sätt alls är nån Ernst Kirsccccchssshhteiigger men jag älskar Fia:s små arrangemang.  Bilderna är inte på nått vis kopierade utan det är undertecknad som tagit följande bilder.



Grymt snygga ljusstakar!



 Några av våra dopbilder.





Denna krukan från Svenskt Tenn går inte av för hackor.





Lite Chanel måste man allt ha.





Älskar verkligen hur Fia har inrett hemma hos oss. Känns otroligt mysigt och hemtrevligt.
Ska ni följa nån som är expert på den biten så gå gärna in på hennes blogg. Länken ser ni nedan.

www.vittobrett.blogg.se








Mästare igen!




Lika däckad som Clubber blev av Balboas vänster har jag nu blivit det samma av tröttheten som kom smygandes. Därför tänker jag nu inte skriva nånting mer.

Vill ni följa mitt liv utöver denna blogg så är det bara att surfa in på Instagram och söka på einarssondaniel


Ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi när vi hörs.

Mvh/Daniel



2 kommentarer:

  1. Öh, bästa scenen är från Rocky 4 när han tränar i den ryska ladan, och Ivan fucking Drago står för hans möte.

    "If he dies, he dies". Dolph, vilken legend!

    SvaraRadera
  2. Rocky är gryyym!!!
    Kram syrran!

    SvaraRadera