Translate

lördag 10 november 2012

Fars dag

I never made promises lightly and there have been some that I've broken,
But I swear in the days still left we'll walk in fields of gold.
We'll walk in fields of gold.






















Imorgon är det alla fäders dag. Trevligt kanske många tycker, en vanlig dag i ordningen tycker jag.
Jag är idag en 3 barnsfarsa och att jag är det behöver inte uppmärksammas med en dag för bara oss pappor. Tycker exakt samma sak som allahjärtansdag. Vad är det frågan om? Ska man inte försöka ge kärlek varje dag? Kan man inte få höra varje dag att man är en bra farsa? Kan inte alla mammor får höra varje dag att de är bra mammor? Kan inte tomten komma varje dag? Nja, det sista tar jag tillbaka, det skulle bli för jävla dyrt för en hederligt knegande snubbe som jag.

Det jag vill få sagt är att man borde försöka att vara en så bra farsa/make/sambo/vän varje dag och inte bara under en specifik dag på året.
Ta hand om de kära och nära, det är mitt tips!

Helgen börjar lida mot sitt slut. Hur har den varit för er? Bra får jag hoppas.
För oss har den som vanligt varit upp och ner. Fredagen bjöd på spontant mys då min kusin med familj kikade över på lite gafflande och loung mingel. Alltid lika trevligt och uppskattat.

Idag lördag har vi hälsat på Fia´s syster med familj. Det började bra och alla barn fann varandra direkt och började lattja. Tycker det är fantastiskt skoj att se hur mina barn sedan innan har fattat tycke för Fia`s systers/man`s barn. Kan bero på att de är i samma ålder eller så beror det på att barn är så jävla lättsamma. De krånglar inte till saker och ting. De synar alla från topp till tå. De säger försiktigt hej till varandra och sedan har de rivit ner alla förmodade murar som kan tänkas stå i vägen. Önskar att vi vuxna kunde vara som alla barn.



Tyvärr fick vi avbryta kvällen då Julia hux flux fick feber och var tvungen att kasta in handduken,

Det har iallafall varit en trevlig kväll och vi tackar alla nära och kära som förgyllt helgen.

Nu är spindeln 23:24 och vi sitter nu i soffan och myser (jag och Fia).
Vi ska göra det en stund till innan vi beger oss upp till verkstan, denna kväll för att sova och ingenting annat.

Hoppas alla ni där ute får en riktigt bra söndag!

Vi hörs när vi hörs!
/Danny Boy








3 kommentarer:

  1. Ja älskling, jag kan hålla med dig. Man bör visa den man älskar varje dag vad den betyder. Men vissa kanske behöver en knuff eller en liten påminnelse om/när de glömt att visa. I vårat hushåll tycker inte jag vi är dåliga på det, tvärtom =)
    Visst är det ett jippo för handeln, självklart. Men visst skulle man känna sig bortglömd om man inte blev uppvaktad den dagen?

    Puss & kram Fia

    SvaraRadera
  2. Som vanligt när det kommer till dig älskling så håller jag med. Det gör jag inte för att jag är en Birkenstock eller en hunsad kille. Nej det gör jag för att jag älskar dig och att du i 99,9% av alla fallen har rätt. Jag älskar dig! :)

    SvaraRadera
  3. Du är allt annat än hunsad!!! Du står stadigt på egen hand eller fötter ska jag väl säga=)
    Puss

    SvaraRadera