Translate

torsdag 1 november 2012

Musik

Musik ska byggas utav glädje, musik ska byggas utav sång.
Detta ämne har alltid legat mig varmt om hjärtat, vilket ämne kanske ni undrar? Musik såklart!

Det många, eller vissa kanske inte vet är att undertecknad har spelat piano under flera års tid.
Började i ganska tidig ålder med en viss Seija Axen som lärare. Minns att hon var en kvinna av det gamla gardet. Hård, tuff, lite elak, men ändå rättvis. Första låten som tränades in hette "Loppan". När den satt lika säkert som en stringbikini på Copacabana så blev det lite svårare alster att lära in. Men det gick, hyffsat iallafall.

Dock blev man äldre och när jag började i 9:e klass la jag pianot på hyllan. Ångrar jag det idag? Ja faktiskt. Tycker pianomusik är mycket vackert och faktiskt otroligt avslappnande. Därför klinkar jag gärna några noter när ett piano dyker upp i min närhet.

Då jag som sagt gillar musik tänkte jag nedan lista mina absoluta favoriter. Alla låtar är inom genren ballader.

3 barnsfarsans balladlista ser ut enligt följande;

1. Unchained Melody
2. Up were we belong
3. Sacrifice
4. When the children cry
5. Ängeln i rummet

Listan kan göras hur lång som helst men dessa 5 låtar är något utöver det vanliga.
Spana in länken nedan för att höra på min första plats.

http://www.youtube.com/watch?v=zrK5u5W8afc


Imorgon är det fredag! Först ska man som vanligt kila upp i ottan för att bedriva ett arbetspass men efter det hoppas jag på lite hederligt fredagsmys med min älskling. Sen får man som alltid se vad resten av veckan har att erbjuda.

När det sedan nalkas ny vecka vill jag på allvar försöka ta upp träningen igen.
För några månader sen bad jag min sambo ta en bild på mig. Den bilden sparades. Målet är sedan att ta en ny bild om några månader. Detta enbart för att se om det går att bygga kropp med endast styrketräning och samtidigt käka god mat och dricka öl. Ska ta detta som en chans att knäppa alla fingrar på de som säger att man MÅSTE äta rätt också och absolut inte snabbmat och alkohol.
Önska mig lycka till!

Nu är klockan snart varulv så nu får det vara bra för idag.

Tips på länkar denna kväll får bli;

www.sf.se
www.google.se
www.travelit.se

Mvh/Snubben som ska bygga muskler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar