Translate

lördag 17 november 2012

Idag är det inte dan före dopparedan

Nej, idag är det faktiskt inte dan före dopparedan. Dock kunde man tro det när jag och sambon samt lille Charlie tytyyyutytyr5 (Charlie trampade nu på tangenterna) begav oss till shoppingcentret Tuna Park. Jävlar i havet vad folk det var, och konstigt nog skulle alla till precis samma butiker som vi gick till. Jag har jätte svårt att röra mig bland mycket folk, speciellt på stora köpcentrum. Det hela slutade dock alldeles förträffligt bra och vi kom hem hela och rena.

Jag har inte skrivit inlägg den senaste tiden. Diverse saker har fått högre prio. Vet inte om jag varit tydlig med det tidigare men jag är som sagt sambo till älskade Sophia samt pappa till Charlie, Julia & Emma. Inte nog med det så har jag även ett jobb att sköta. Jag får inte som många andra kända bloggare/bloggerskor x antal tusenlappar för att skriva om Tine K:s nya lampor, Hunters så in i helvetes
jävla dyra stövlar eller vad det nu kan vara som är på tapeten just för dagen.
Nej jag skiter i det och försöker istället skriva om den "normala" vardagen som jag tror att fler personer känner igen sig i.

Appropå att få saker, som jag sett att vissa på andra bloggar får. Finns det nån vänlig själ därute som kanske jobbar på Apple och läser min blogg? Om det finns någon sådan så skulle jag mer än gärna tänka mig att ta emot en Ipad. Deal? För hey, bloggen måste ju kunna skrivas lite här och där och vad passar då bättre än en kompakt Ipad?

Ikväll ska vi äta Fläskfilé och Pommes Strips. Det snackar jag lyxmiddag!





Skickar på en sån där fräsig bild på stripsen i ugnen.


























Tänkte avsluta med reflektioner kring mitt kära favoritlag Djurgårdens IF.
Vad är det som händer i föreningen? En klubb som kallas för Mesta Mästarna och som tagit flest Sm-Guld i svensk hockey är på dekis och inte lite heller. Nej de är så djupt nere i skiten just nu att jag personligen är väldigt orolig inför vad som komma skall. Vi ligger långt i från en plats i kvalserien. Grabbarna, framförallt de som kallas backar gör värre misstag än vad en pojklagspelare gör och coachingen har varit allt annat än bra. Visst, Challe har äntligen tagit sitt förnuft till fånga och sagt upp sig som tränare, bra! Men vad gör då Djurgården då? De tar in den assisterande tränare Tony Zabel och  ger han huvudansvaret. Då ska ni veta gott folk att föreningens J-20 lag har en tränare som heter Hans Särkijärvi, bra mycket mer rutinerad än Zabel. Men det skiter Djurgården i. Imorgon är det match mot Leksand inför ett fullsatt Hovet och det är bara vinst som gäller! Jag kan tyvärr inte vara där men är bänkad framför tv:n (ja Fia, imorrn måste jag bara se matchen). Jag kommer skrika, gapa, gråta, skratta. Jag kommer göra allt i min makt för att på mitt sätt heja fram grabbarna.
Djurgårdens IF, alltid, oavsett!

Nu ska vi duka fram för middag och nej, ni får inte se bild på vilket porslin vi använder och nej ni kommer inte få se ett arrangerat upplägg av maten på våra tallrikar. Nej såna saker får andra bloggar ägna sig åt. Här är det the real deal som gäller, eller the real shit.

Hoppas ni alla får en bra kväll och glöm för all del inte Så mycket bättre ikväll.

Min sambo har en ny blogg, adressen ser ni nedan.

Tack för mig, hej.

/Danne

www.vittobrett.blogg.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar