Translate

tisdag 20 november 2012

Seg jäkla kväll

Japp, rubriken ljuger aldrig. Idag är det en seg jäkla kväll. Inte för att den på något sätt är tråkig eller att jag är arg. Nej det är bara en seg kväll.
Efter att haft lite feber i helgen så är jag än idag lite seg och mör i kroppen. Hade på fullaste allvar tänkt att ta tag i träningen denna vecka. Tji fick jag, inte ett pass har det blivit och inte ett pass lär det heller bli. Beach 2013 får skjutas upp till 2023.

Idag har Challe fått spruta, inte bara en utan två!
Biverkningar kunde enligt läkaren visa sig i form av feber. Tror hon glömde x antal andra. Från att jag kom hem klockan 17:00 fram tills 21:00 har han skrikit, gråtit, skrikit, gråtit, skrikit, gråtit. Var länge sedan jag såg grabben så sänkt och ledsen. Dock är han likt far sin en riktigt kämpe och nu har han äntligen somnat bredvid oss här i soffan. Nu är det enda man hör hans fina snarkningar. Ljuv musik.

Idag har det jobbats som sig bör. Stockholm stod återigen på agendan och dagen har faktiskt flytit på bra. Besöken avlöste varandra i fin takt. Avslutade dagen med ett besök i Tensta. Tycka vad man vill om de lite "sämre" förorterna i Stockholm men är det nått de kan där så är det att fånga dagen och få en annars trist och grå vardag levande.

För er som inte har varit i Tensta Centrum så har de ett litet avlångt torg mitt i smeten. Jag har nog aldrig sett så mycket olika frukter på ett och samma ställe. Och jävlar i havet vad de kan prata personerna som säljer alla dessa färgglada frukter. Att det sedan skjuts, bränns bilar och folk blir misshandlade var o varannan minut kan vi låta vara osagt. Skulle aldrig bosätta mig där men väl kunna slå mig ner på en parkbänk för att se alla dessa människor som rör sig där. Plus i kanten är att jag under mina besök där får träffa min vän Arian. Skönare snubbe tror jag aldrig att jag träffat. Skrönorna avlöser varandra och om allt är sant vet jag inte. Njutbart att höra dem är iallfall en sak som är säker.

Nej, nu ska jag avsluta kvällen med lite musik.

Imorgon tänkte jag bjuda er läsare på lite mer info om mig själv. Ska då intervjua mig själv.
Tills dess får ni ta hand om er själva och era nära o kära.

Fridens!

/Einar, pappa, sambo, arbetare, trött.

1 kommentar: