Translate

torsdag 31 januari 2013

Im back!

Tjenare alla glada, trevliga, roliga, snälla, snygga samt fula följare. Alla är ni välkomna till min blogg.

Trodde ni att jag lagt ner skrivandet? Så är inte fallet, men som jag sa i mitt allra första inlägg så skriver jag när jag vill och hur jag vill.

Det har varit mycket och hänt mycket i mitt liv den senaste tiden så därför har lusten att skriva här helt enkelt inte funnits.

Vad har då hänt kanske ni undrar? Jo det har hänt en jädrans massa saker. Det har varit jul, man har fått haft lite ledighet och kvalitetstid med familjen. Det om nått är viktigt i mitt liv och något jag värnar om.

Barnen har vuxit som sig bör, alla tre. Mest har nog lilla Charlie vuxit. I skrivande stund är han snart 6 månader. Han äter, skiter, sover samt gnäller. Helt enligt planerna, dock får han styra upp sina nattrutiner så hans föräldrar kan få lite sömn igen.

Tjejerna växer också, men inte lika mycket av förstårliga skäl, man växer helt enkelt inte lika mycket när man är lite äldre. Nått som de också hunnit göra är att fylla år. Nu har äldsta blivit 8 jordsnurr och mellersta har blivit 5 vårar. Så sanslöst skumt det känns att de redan fyllt 8, 5 samt 6 månader. Men hey, man är en stolt och lycklig farsa, det är det viktigaste.

Annars då, hur står det till med underteckand? Jo tackar som frågar. Nu är det återigen full kajuta när det kommer till arbete och de dagliga rutinerna har satt sig efter julledigheten. Jag gillar faktiskt det livet, tycker om när rutiner finns och man får känna att man lever.

Känna att man får leva, leva fullt ut, det är något jag kommer få göra inom en snar framtid. Vet inte om jag nämnde det men min älskade Fia gav mig ett säsongskort till Djurgårdens matcher i fotbollsallsvenskan. Som jag längtar! Tänk att få ta tåget upp till Sthlm. När man väl är där så styr man appostlahästarna mot Östra eller varför inte Humlegården. Och vad gör man när man väl kommit dit? Jo det ska jag tala om, då dricker man öl, man sjunger och man omger sig med likasinnade.

Jag längtar så mycket så jag var tvungen att "klicka hem" lite fina "fotbollskläder"






Stone Island jacka som plockas fram när det blir lite varmare.
Så jädrans snygg!






Skön tröja som funkar i arbetslivet också. Även den från Stone Island.




En fana vajar högt i skyn. I gult, rött, blått en sån härlig syn. En ström av folk från gator och torg. På väg till Stadion våran borg!

Jag längtar!


Nu tänkter jag inte skriva mera. Nej nu är klockan 23.11 och det betyder sovdags för en 3 barnsfar!

Tills nästa gång får ni ha det så bra så har jag det bättre.

/Einar


4 kommentarer:

  1. Kom bara ihåg att du är för gammal för att slåss Einar!
    /johanerik
    =)

    SvaraRadera
  2. Se bara till att stå upp för kläderna!

    /knivsta

    SvaraRadera
  3. Knivsta, känner jag dig? Om så är fallet borde du veta att jag inte är en huligan, då du bevisligen tror att Stone Island fortfarande enbart är "huligankläder". Tycker om det märket och använder det även privat. På fritiden samt i mitt jobb.

    Känner jag inte dig så kan jag tala om att jag alltid står upp. Står upp för min familj, för mina åsikter samt för mina värderingar. Kan även tala om att jag står upp för mina kläder.

    Att Stone Island bara skulle vara kläder som passar våldsbenägna fotbollssupportrar är väl lite väl gammalt tänk?
    Hoppas du får en trevlig kväll och helg.

    SvaraRadera
  4. Visst är det toppen med rutiner? Jag längtar alltid efter ledighet och upptäcker att jag mår så mycket bättre när ekorrhjulet är igång igen. Konstigt, men sant.

    Vill du berätta vad du jobbar med? Du behöver förstås inte. Men trivs du med jobbet? Det gör ju livet lite lättare om man gör't.

    Hälsning, Anne

    SvaraRadera