Translate

lördag 5 januari 2013

Lördag

Tjena hej.
Idag är det lördag, trots det har jag nån konstig söndagskänsla i kroppen.
Jag är rastlös och vill iväg men i samma veva vill jag bara vara hemma och göra just ingenting alls.
Men som de brukar säga, man kan inte få allt så därför får vi se hur kvällen slutar.

Idag drog Fia iväg på tjejdag med sin goa vän. Jag och Charlie stannade hemma. Jag har som ni vet 3 barn och de äldsta är 7 och 5 år. Med andra ord var det några år sedan de var spädbarn. Jag har som ni förstår "glömt" bort hur det är att vara själv hemma med ett litet barn. Så därför tänkte jag att jag skulle vara hemma själv för att friska på minnet lite.
Kan tala om att det gick alldeles utmärkt. Vi drog iväg på en skön morgonpromenad, snus och dricka skulle inhandlas. Efter att vi gick några extra meter valde vi att gå hemåt. Charlie sov som en stock och jag valde att försöka göra detsamma. Tji fick jag, ögonen stod som råttpittar så han fick slumra för sig själv.

När han sedan vaknade, efter ca 1 timme så stod det mat och blöjbyte på schemat. Även detta gick smärtfritt och jag kunde stolt som en tupp lägga in dagens tredje snus och glatt konstatera att jag klarar av detta. Takterna sitter i!

Efter en stunds mys på filten och inlärning av diverse Djurgårdssånger så slog vi på tv:n för lite hederlig juniorhockey. Vi satt båda klistrade framför burken och känslan som kom igenom mig, att här sitter jag med min son, den känslan är obetalbar!

Hoppas att Fia vill åka till Ikea flera gånger så att jag och "Challe" får egen tid.

Nu sitter underteckand i soffan och har precis avnjutit en god öl. Och känner jag mig rätt så kommer det kanske slinka ner en till.

Nu är det som ni vet lördag och jag avslutar detta inlägg här och nu.
Hoppas att ni alla får en underbart trevlig kväll.

Sköt om er!

/Daniel


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar