Translate

lördag 13 oktober 2012

Lördag du trevliga lördag



Hej alla ni där ute. Lördag kväll och spretarn har precis passerat 19:55.
Idag är man en trött man, varför vet jag inte riktigt men lördagar har av någon anledning aldrig riktigt varit min dag. En sak med denna lördag är att den iallafall har varit helt okey.
Tjejerna vaknade 06:20, tack för den sovmorgonen. Strax efter vaknade Charlie och dagen var redo att börja.
Servat ungar som tjatar håll i skallen om diverse saker som de behöver hjälp med, fixa mat till ungar som är sååååå hungriga trots att de åt frukost strax innan tjatet började och inhandling av presenter har sedan stått på agendan.¨
Appropå kalas, hur glad blir man som farsa när dotter kommer och säger att imorrn pappa ska jag på kalas och vi kanske behöver köpa en present? Jo det måste vi väll göra men då du vet att jag är kille och planering inte är min starka sida så hade det varit tacksam om du talat om det lite tidigare blev min svar till min dotter. Hon var inte sen att replikera, det är väl bara åka och köpa en? Jovisst, sagt och gjort så fick man åka iväg för att fixa present.

Efter det, vad hände då? Jo då var det vuxenkalas, min kära mor har fyllt och givetvis fick hon bjuda de närmaste på middag med tillhörande fika. Vi småbarnsföräldrar tackade givetvis för det, vi sparade ju en timme framför spisen och slapp laga mat som ändå ingen skulle ätit.

Nu är ungarna och leker och vi vuxna har äntligen fått sätta oss ner i soffan för lite vuxentid.
Hur bedriver vi då den kanske ni undrar? Jag tar en kall öl vid namn Samuel Adams och min älskade fästmö sitter med äpplet i handen och surfar runt. Det om nått är kvalitetstid.

Vad tycker ni om min bild och mitt skägg? Själv är jag hyffsat nöjd och ansiktsbeklädnaden får agera värmebringare nu när det börjar nalkas vinter och myggfritt.

Nehepp, nu ska jag släcka ner bloggen för ikväll men räkna med mig imorgon igen.

Tills dess får ni ha det bra så ska jag ha det bättre.

Over and out/ Trött men glad 3barnsfarsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar