Translate

fredag 26 oktober 2012

Älskade helg

Då var det äntligen helg igen!
Veckorna går snabbt och det känns som man knappt hinner börja jobba innan det är dags att ta den där otroligt trevliga fredagsölen. Ikväll kommer det bli fullt hus, fredag ojämn vecka och familjen är återigen 5 personer. Inte nog med det så ska ikväll mor, far samt mormor komma över på lite tacomys och vem vet, farsgubben och jag kanske sänker några kalla medans kvinnorna avnjuter ett eller två glas av Morbergs röda. Låter som en helt okey fredag i mina öron.

Som jag sa lite tidigare, idag kom Julia och Emma hem igen. Som alltid har man lite fjärilar i magen, självklart positiva sådana men faktist en del fjärilar som inte riktigt vet vart de ska flyga. Nånstans i bakhuvudet undrar man lite hur tjejerna kommer vara. Är de glada över att komma till oss? Är de övertrötta så att gnället kommer tillbaka? Vill de åka till sin mamma efter fem minuter? Tror att folk som är varannan vecka föräldrar vet exakt vad jag menar.
Denna fredag tror jag dock att svaret kom ganska snabbt på vilket humör de är på.
Tog ca 3 minuter innan det blev full kajuta inne i köket. Kladdkaks bakning stod tydligen på schemat.
Som alltid var det min älskade Fia som tog initiativet och satte igång bakningen.

Har henne att tacka för så otroligt mycket. Det hon gör för mig och tjejerna går inte att beskriva i ord.
Hon är inte deras riktiga mamma och kommer aldrig heller bli det. Men som "låsas mamma" "plast morsa", "bonus mamma" är hon helt fantastisk. Tjejerna kan inte få och kommer heller aldrig få en bättre sådan!
Tack Fia!

                                                  Nu bakar vi!



                                            Två tjejer som absolut inte vill vara med på bild


Det är kallt ute, eller vad säger ni?
Kavajen ska  bytas ut mot björnskinnet och det lilla håret man har kvar på huvudet måste skyddas med en mössa. Seglardojorna behöver bytas ut mot Graninge kängor och smekhänderna måste förseglas i ett par sköna handskar.
Gillar inte det och gillar inte vintern för fem öre. Det enda jag kan tycka är mysigt är om det är snö och kallt runt jul och nyår. Inte för min skull men för alla barns skull.

Imorse var det -2 grader och halt på vägarna. För en Stockholms pendlare som mig är det inte optimalt väglag. Inte så heller denna morgon då sommarsulorna fortfarande satt på. Nu har de bytts men som sagt, tiden som är framför mig nu är inte rolig.

Tycker dock att ni kan kika in på nedanstående sidor för lite sköna vinterkläder, det tänker nämligen jag göra.

www.zoovillage.com
www.terrace.se


Två riktigt bra sidor där ni garanterat hittar nått att smycka era kroppar med!

Nu struntar vi i bloggen för ikväll utan laddar istället för tacos, x- factor, Skavlan samt diverse mys.
Medans vi gör det knäpper vi en fredagsöl som idag får bli en kalla Estrella.

Skål och trevlig helg på er alla!



3 kommentarer: