Translate

söndag 28 oktober 2012

Shyst helg

Tjääääna.
Ja gott folk, det har faktist varit en shyst helg.
Alla i familjen har mått bra och inga skavanker finns att berätta om.

Fredagen blev lugn med obligatoriskt fredagsmys E. Kunde inte börjat mycket bättre då Julia startar upp kvällen med att lämna över en lapp till mig och Fia. Det gick att läsa följande på pappret.

Nu är det slut på veckan och det är dags för fredagsmys,
Puss och kram från Julia & Emma.
Ni betyder mycket för mig
Jag älskar er över hela mitt hjärta.
Ni är bäst!

Både jag och Fia smällte och i samma stund som jag läste klart lappen så började jag gråta.
Julia blev jätteglad över min reaktion och sa att det var okej att gråta.

Efter att vi samlat oss så fortsatte myset då mamma, pappa och mormor var över på lite tacomys. Oerhört trevligt. Jag är social och tycker mycket om att ha nära och kära omkring mig. När gästerna gick hem   somnade sedan alla  i sina sängar med ett leende på läpparna.
Shyst start på helgen.

Igår lördag var också en sådan där skön och lugn dag. Förmiddagen bestod av småpyssel och allmänt chill.
På eftermiddagen kommer våra mycket goda vänner Adde och Heidi över med sina underbara barn. Som alltid när de kommer över så blev det en trevlig stund. Barnlek, pizzaätning och goda kalla drycker fick stå på schemat. Knodden avrundade kvällen med en bus eller godis runda och samlade i runda slängar ihop 37kg godis. De vet hur kråset ska smörjas.

Söndagen då, vad har hänt idag?
Jo idag har vi hunnit med en massa saker. Lugn morgon med lugnt uppvaknande följdes upp med en speed shopping på Tuna Park där diverse vinterkläder/skor inhandlades. Efter det blev det en panik lunch, hemalagade burgare fick det bli. Gott!
På kvällen fixade vi hem våran nya soffa, tror vi redan trivs i den. Julia och Emma somnade efter 2 röda och nu blir det film för mig, Fia och Charlie (Han sover)..

Då det är måndag och arbetsdag imorgon så tänker jag nu sluta skriva för denna kväll.

Har funderat på en nytt inslag i bloggen. Återkommer längre fram om det blir aktuellt med mina planer.
Tills dess kan ni även följa mig på Instagram. Adda mig på, einarssondaniel

Ha det gött tills nästa gång vi hörs.

/Mr Danne.

Ps, gör som mig och kika in på nedanstående sidor. Alltid lika skoj att surfa runt om det blir en femma över.

www.dif.se
www.hemmahosfiffi.blogspot.com
www.oetker.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar