Translate

söndag 21 oktober 2012

Söndagsmys

Tjäääna.
Just nu är klockan 21:25 och det är söndag kväll.
Idag är vi trötta, båda två.
Vi firade som jag nämnt tidigare våran 1 års dag igår.
Exakt vad vi gjorde stannar mellan mig och Fia, men jag kan iallalfall säga att vi hade det mycket trevligt.
Nu sitter vi i soffan och bara tar det lugnt, man är inte pur ung längre och ibland behöver man vila upp sig.





Visar en bild som inte på nått vis är stylad utan den visar hur det ser ut i ett normalt småbarns hem en söndagskväll som denna. Trevligt va?




Idag har vi varit hos svärmor och svärför för lite söndagsmiddag. Mycket trevligt som alltid, och som vid tidigare måltider med dem så blir man så mätt att man inte ens vill höra ordet mat på x antal timmar. Men vi tackar och hoppas vi får komma snart igen för lite mat (skönt att slippa laga mat själv)

Imorgon är det återigen dags att hoppa upp likt en soldat i givakt för att  dra sig till storstan för lite kneg.
Denna tid på året kan jag villigt erkänna att jag hatar att gå upp. De är oftast kallt och mörkt. Ingen feeling alls för att jobba. Dock är man ingen Lottomiljonär eller VD stekare så det är bara att gilla läget och se fram mot nästkommande helg.














Charlie, hur mår han? Jodå, han sover brevid oss här i soffan och verkar mycket nöjd.
Övrigt att säga om den lilla krabaten är att han inte längre är så liten. Vikten och längden ökar stadigt och det dröjer nog inte många år innan han väger mer än mig. Ingen än jag blir gladare över det då mina planer för att han ska bli en stor och kraftig powerforward och då gärna i Djurgården.
Om inte maten gör sig rättvisa så får man väl dra med han till gymmet när han är 8-9 år.
Muskler är aldrig för tidigt att bygga.













Fia då? Hur mår hon? Jovars, äpplet i knät och designsidor i fulla muggar så hon kan nog inte må så mycket bättre.
Vet att hon inte gillar att vara med på bild men tju fick hon. Och som jag nämnde vid den första bilden så är detta verkligheten. Denna tid på dygnet sitter man i mysbraxor och inte Hunkydory kläder eller Hunter stövlar. Nej detta är den riktiga verkligheten så ett litet tips. Tro inte på vad alla kända bloggerskor/bloggare skriver för det är inte den riktiga sanningen. Har jag fel? Om fallet är så får ni gärna lämna en kommentar.
Mitt tips är att ingen kommer göra det.

Nepp, nu får det räcka för idag men givetvis hörs vi imorrn igen.

Ett tips innan sänggående, klicka in på länken nedan så har ni nått att pyssla med i höstmörkret.

http://www.baka.se

Mvh/En mycket trött 3 barnsfar.


2 kommentarer:

  1. Hahhah ja visst är det den nakna sanningen som du visar. Ett hem är INTE alltid tipp topp. Den som säger annat ljuger. Man är ju en riktig pudding i rutiga brallor och luvtröja. Är du nöjd över ditt val Daniel ;)?
    Och däääär rök Charlies napp.
    Puss & Kram

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera