Translate

lördag 20 oktober 2012

Tuna Park

Godmorgon, eller kanske god förmiddag, välj själva vad som passar er bäst.

Idag har vi tänkt att bege oss till Tuna Park, det är Fia som promt vill dit. Vad som händer där har jag egentligen ingen aning om. Vet dock att det brukar vara ganska så skönt att strosa omkring där så jag följer gladeligen med.

X- Factor, ser ni på det? Då jag gillar musik skarpt så försöker jag följa alla program som har sång och musik på agendan. Men X-Factor, jag vet inte. Tycker faktist de som sjunger är duktiga, men är dom riktiga stjärnor? Nej blir svaret från min sida. Väldigt svårt att se en rappande snubbe från Bredäng i ett fullsatt Garden i New York. Likaså en 14årig tjej som mer låter som att hon hör hemma på Absolut Kids 38. Tror tyvärr att Simon Cowell kommer bli besviken när serien är slut.

Så mycket bättre då? Det programmet kan jag verkligen inte sluta titta på. Där har vi riktiga artister, där har vi underhållning. Inte nog med det så kommer en av min större idoler Uggla vara med. Ser framemot första avsnittet som nu inte är långt borta.
Kan dessutom passa på att ge lite inside info. Dr Oetker som jag jobbar på har valt att sponsra ett avsnitt då de ska ha bakpyssel på agendan. Missa INTE det!


Djurgårn mitt kära Djurgårn. Nu har vi fått upp lågan i serien och sakta men säkert har vi nu börjat vandringen uppåt. Var ett tag sen, av förklarliga skäl, som jag var på Hovet för att se grabbarna skrinna ut på isen.
Gud vad jag saknar det. Finns inget bättre än att komma in i den arenans slitna kulliser. Det första man brukar göra efter att man klivit in är att beställa en ljummen 3.5a och sedan en korv. Den maten brukar snabbt intas för att sedan leta upp sin plats på läktaren. Väl där tittar man med stora ögon när grabbarna värmer upp och för en stund är man nere på isen, iallafall i sin fantasi.
Hoppas snart kunna göra ett besök där igen.











Nu måste jag göra mig i ordning så att vi hinner iväg till Tuna Park.

Ikväll blir det radioskugga då jag och Fia ska ut och äta lite god mat.
Hoppas ni alla får en mycket trevlig lördag och fortsatt bra helg.

/Danne

1 kommentar:

  1. Älskar att läsa dina tankar och funderingar här =) Tänk 1 år, har hänt en hel del =) Flyttat ihop, bebis, förlovat oss. För att inte tala om att bli bonusmamma!!! Överväldigande och roligt. De har lärt mig massor!!!
    Hoppa ur badet nu älskling =)

    Puss

    SvaraRadera