Translate

lördag 1 december 2012

Stress dag

Ja fy fasiken, idag har det varit en stressig dag. Inte nog med att man skulle jobba x antal timmar, det skulle även hinnas med att göra x antal bestyr. Förstå mig och tro mig rätt, detta är inget som har stört mig under dagen. Snarare tvärtom.
Först gjorde jag det som är min plikt, jag jobbade. Efter det styrde 3/5 delar av familjen bilen mot Strängnäs för ett besök hos min älskade kusin Niklas och hans nystartade företag Lökens Strängnäs. ( Dit styr ni kosan om min vill ha goda mackor, sallader och mycket trevliga smörgåstårtor).
När vi avklarat vårat besök där styrde vi bilen mot Eskilstuna och MIO. Våra nya köksstolar hade anlänt och de skulle nu få följa med oss hem. Kan tala om att vi under en veckas tid ätit våra frukostar, våra luncher och våra middagar i vardagsrummet. Verkligen inte praktiskt men ack så mysigt.

Min älskade sambo, som för övrigt är en jäkel på att fixa och dona tog sig an våra möbler det första hon gjorde. Nu när klockan tickar upp mot tidigt morgon visar det sig att 2 av 4 stolar inte vill montera sig. Nånting är knas och det ser ut som om vi blir tvungna att åka tillbaka med dessa. Jag kräver kompensation och kommer kräva ett renhuvud i silver. Det huvudet skulle göra sig bra i vårat vardagsrum.

Imorgon är det lördag, vad ska ni hitta på?
Vi har valt att inte göra ett smack. Eller göra och göra, vi tänker ta helgen som den kommer. Vill vi älska så gör vi det. Vill vi sitta hemma så gör vi det. Vill vi åka ner på stan så gör vi det. Vi gör precis vad vi vill. Fia är 29år och jag är 31 år, ännu en anledning till att vi gör som vi vill!

Igår tatuerade jag mig. För er som inte känner er har jag haft en Einar tatuering på min underarm. Det var min allra första gaddning och symboliserade mitt smeknamn, ett smeknamn jag haft i hela mitt liv och som jag garanterat kommer fortsätta ha. Den har dock varit risig från allra första stund och nu kände jag att det var läge att göra en så kallad Cover Up på den. Resultatet ser ni nedan. OM ni inte kan tyda den så står det kort o gott VR. VR är två ord och betyder VÄLDIGT mycket för mig. Exakt vad det betyder stannar hos mig och jag hoppas att dessa två bokstäver kommer fortsätta betyda mycket för mig.





Väldigt ny och inte färdigläkt.






Det börjar närma sig jul! Jag tycker faktiskt om denna högtid, eller tycker om är ett svagt ord. Jag älskar den!
Att vakna upp och se snön yra i luften och marken vara helt täckt i ett vitt lager är fantastiskt underbart vacker. Att se barnen vara ute och leka och att börja julpynta gör mig glad. Har varit på min älskade sambo att i år ska vi köra all in. Vi har nu börjat pynta men är långt ifrån klara om ni frågar mig. Frågar ni Fia får ni nog ett annat svar. Men skam den som ger sig och inte blir det jag!




Två stjärnor är nu på plats.

Som sagt, stoljävlarna ville inte ha den formen vi hade önskat oss så imorgon blir det ett återbesök på MIO för nya stålar och givetvis en kompensation. Tur i oturen att emballaget i alla fall höll hög klass!





Nu tänkte jag avsluta detta blogginlägg och istället se några avsnitt Being Liverpool. Gillar ni sport och "spelet bakom kulisserna" ska ni se denna serie, mycket bra!

Hoppas ni alla kommer att sova gott så hörs vi när vi hörs!

1 kommentar:

  1. VR kommer sitta där för alltid, likaså innebörden <3
    För alltid!!!

    Puss

    SvaraRadera