Translate

söndag 25 november 2012

Klockan är prick 16:00

God eftermiddag!
Spindelbenen har precis vecklats ut och klockan visar 16:00.
Undertecknad sitter/ligger nerbäddad i soffan och reflekterar över helgen som strax börjar lida mot sitt slut.
Döttrarna kom till oss i fredags och som alltid när de anländer har man en viss känsla i kroppen och man snäppar upp några steg.
Helgen har dock passerat utan några större tråkigheter och jag tror att vi alla i familjen kan titta tillbaka på denna ledigheten och vara rörande överrens om att det har varit lugnt, skönt och precis som en helg ska vara.
Hoppas att alla helger kommer fortsätta vara som denna. Visst det får gärna vara lite mera action men tråkigheter som gnäll och bråk får gärna hålla sig borta.

Idag har vi varit ute på en tur modell kort. Mio skulle få besök av oss och där inhandlade vi nya köksstolar. Väntetid som alltid på såna saker så tyvärr får vi inte hem dom förräns tidigast nästa helg.
Vi hann också besöka min morfar på kyrkogården. Det var första besöket för Julia och Emma men det gick alldeles utmärkt. Charlie och Fia har varit där tidigare så de är rutinerade.
De gånger jag varit där tidigare får jag exakt samma känsla i kroppen. Nånstans hoppas jag på att vakna upp, att allt är en dröm och att morfar fortfarande finns bland oss. Blir dock alltid lika ledsen när jag inser att han inte finns kvar. Du är saknad och älskad morfar!

Det var loppis i helgen, jag glömde bort att tala om det. Jag och Fia stod där i hela 5 timmar och det gick faktiskt otroligt bra. Vi sålde prylar i en rasande fart och summan vi fick in var mer än ok. Har väl aldrig varit en fan av loppisar men när jag fick stå där med min älskade så kände jag en väldigt skön känsla i kroppen. Det var skoj!
Det man dock aldrig verkar kunna slippa på såna här tillställningar är alla så in i helvete snåla människor. Saker som vi sålde för 5:- och som förmodligen var värt det dubbla tio gånger om skulle det prutas på. Tröjor som vi sålde för 20:- och som garanterat kostade bra mycket mer i inköp skulle det prutas på. Varenda liten pinal skulle det prutas på. Är inte själva idèn med loppis att det ska vara billigt??!! Nej som Anders Timell brukar säga, Fyyy Faaan. Gör er själva och alla andra en tjänst, stanna hemma nästa gång.

Nu ska jag fortsätta ta det piano och kura ihop mig ännu mera i soffan.
Vi hörs förmodligen imorgon igen. Om vi inte gör det så hörs vi när vi hörs.

Tagga på inför stundande arbetsvecka. Kör bara kör!

/3 barnsfarsan,



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar