Translate

tisdag 6 november 2012

Vill ha båt

Tjena hallå.
Jag vill  ha en båt, har alltid varit intresserad av sjön och båtar, därför vill jag ha en båt. Folk brukar alltid leka med tanken att de vinner en massa jävla pengar. På Lotto, Trav eller vad det nu än kan tänkas vara. En fråga som ofta kommer upp då är;
-Vad skulle du köpa för pengarna?

Min lista är helt klar och vad jag skulle köpa är följande;





1. Båt, gärna en stor sådan.
2, Bil, Porsche alternativt en Ferrari
3. Hus, bygga det huset precis som man vill att det ska se ut.
4. Kläder till alla familjemedlemmar, bara märkes kläder.
5.Spara, samt ge bort till nära och kära.

Tänk om man kunde få vinna!



















Charlie är vaken! Passade därför på att ta en bild på min älskade sambo och son.
Hur mår då "lillskiten"? Han mår faktiskt bra, växer och frodas. Finns det nått att anmärka så är det väl att han periodvis inte är nöjd, vad man än hittar på så gnäller han. Det är väl inget ovanligt för ett spädbarn men man känner sig alltid lika otillräcklig och humöret pendlar verkligen som en berg och dalbana. Det är väl inte heller något ovanligt men det tär.
Vi vuxna försöker dock kämpa på även om vi ibland kan hetsa ur på varandra. Men hörrni, tror inte vi är de enda småbarns föräldrarna som gör det?











Så här ser jag ut just i detta nu. Tänkte att jag skulle damma av brillorna. Har varit förbaskat trött i ögonen den senaste tiden och tar nu till alla medel för att bli bättre.
Tror dock inte det är nått fel på ögonen utan en blandning av stress, dålig sömn och halvtaskigt matintag gör så att man mår som man mår.
Ska försöka att vända detta. Äta rätt, sova rätt och stressa mindre. När man ska försöka med det vet jag inte i dagsläget. Finns som sagt andra saker att göra. Stressa, sova samt att äta dåligt är några saker att göra.

Nu ska jag sluta skriva och kanske bädda ner mig i sängen.
Hör av er om det är nått annars kan ni vara tysta.

Fortsatt trevlig kväll!

/Danne





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar