Translate

torsdag 8 november 2012

Dan före fredagen

Tjena!

Jävlar i havet vad trött jag är just i detta nu. Denna vecka har varit sanslöst jobbig.
För er som inte vet arbetar jag som säljare. Många man pratar med tror att just det yrket är ett "glidarjobb" Kan här och nu ta död på den myten direkt.

För att ge ett exempel kan jag här nedan beskriva hur min tisdag såg ut.

06:00, klockan ringer och det är bara att hoppa upp på första gäspningen.
06:30, starta bilen för att bege sig mot Stockholm.

Väl framme i storstan börjar alla planerade besök. Kan tala om att under denna period så står byggen på schemat och inte så mycket säljande. Med byggen menar jag att man i butik bygger upp stora exponeringar av varor, i detta fall Dr Oetkers varor. För er som inte vet är vi bla kända för våra baktillbehör. Kristyr, färger, aromer etc etc. Då kan ni förstå att de blir väldigt stora exponeringar så här i jultider. Men skoj är det!
Dagen flyter sedan på med alla dessa byggen runt om i Stockholm. Har man tur så hinner man med en 5 minuters lunch.

Efter att jag gjort allt som var planerat styrde jag sedan bilen hem mot kära Eskilstuna.
Klockan 19:00 parkerade jag bilen i garaget. Låter det som ett glidarjobb?

Nu däremot, nu gör jag inte ett smack. Både jag och Fia ligger nerbäddade i våran "nya" soffa. Jäklar vad skön den är. Kan vara ett av de bättre beslut vi har tagit när vi bestämde oss för den.






Ikväll är det kvällen innan fredag. Det innebär att imorgon kommer tjejerna hem till oss igen. Vi har bestämt att denna vecka ska bli bra. Inget tjaffs, inget bråk. Bara glada barn och vuxna. Hoppas verkligen att det blir så då alla blir trötta och ledsna när stämningen är dålig.

Nej, nu ska jag försöka smälla i mig några mackor innan Challe vaknar. När han väl gör det så blir det mys till max. Har knappt sett rackarn sedan jag kom hem.

Hoppas alla där ute får en bra och trevlig torsdagskväll!

Over and out

/Mr D



1 kommentar:

  1. My mr D =) Ja soffan är grymt skön.. Tom jag slappnar av och inte hispar runt.
    Ja Charlie sover viadare så vi får mysa bara vi =))

    Pössssssss

    SvaraRadera