Translate

måndag 19 november 2012

Golvläggning

Goder kväller på er bröder och systrar samt annat löst folk.
Nu är det måndag kväll och dagen börjar lida mot sitt slut.
Det har varit en tuff dag idag. Efter en helg fylld med lite feber och en värkande kropp såg jag inte alls fram emot att klockan skulle ringa in ännu en arbetsdag. Men ack den som ger sig och viker ner sig, jobba måste man, vare sig man vill eller inte.

Efter att "pinat" igenom arbetsdagen så fick jag äntligen bege mig hem till min älskade familj. Gullenullet och myset blev dock kortvarigt. Golvläggning stod på schemat och det fanns inget annat än att ta på sig blåstället och börja arbeta. Som tur var så fick jag inte göra allt själv. Min syster och hennes sambo kom på besök så självklart fick han hjälpa till. Tack så mycket L, nya tag imorrn.
Tänkte att ni kan få se 2 bilder från spektaklet. Som alltid och som vanligt är bilderna så naturliga det bara går. Inget photoshoppande och inget redigerat.


3 rader lagda.





Kungen i aktion. Suddigt ansikte?!


Imorgon hoppas jag få ge er det färdiga resultatet.


Kommer ni ihåg vad jag skrev i det senaste inlägget? Jag pratade lite allmänt om mitt kära Djurgårn och att jag hoppades på en vändning nu när Challe Berglund valt att kliva åt sidan och göra plats åt Tony Zabel.
Ett fullsatt Hovet, ett taggat Djurgården och serieledarna i form av Leksand skulle göra upp under söndagen.
För er som inte såg matchen kan jag tala om att DIF fullkomligt krossade Knäckebrödsvraken från Leksand. När den feta sjungit stod det hela 6-2 på jumbotronen och slakten var ett faktum.
Det var väldigt länge sedan jag såg mitt älskade lag så taggade, så fokuserade och så koncentrerade på uppgiften som väntade dem. De spelade så in i helvete bra och jag njöt i 60min. Jag hoppas och tror att detta kan vara vändningen och att vi nu klättrar uppåt i tabellen. På söndag väntar Örebro borta och då får vi svaret om det var en vändning eller om vi är tillbaka till spelet vi lirar tidigare i serien. En sak är säker, jag ger aldrig upp och hoppas att inte grabbarna gör det heller.


Avslutningsvis skulle jag vilja tacka min älskade sambo Fia på www.vittobrett.blogg.se som gav mig en jättefin award. Värmer att hon som är så duktig på att skriva och blogga ger en sådan till lilla mig, en amatör i bloggvärlden. Tusen tack för den min älskade.

Nu skulle jag vilja skicka denna award vidare till några personer och deras bloggar. Bloggar som jag dagligen följer och tycker är intressanta att läsa.

1. www.villatretton.blogspot.com
2. http://gabrielgavric.blogg.se/
http://streetsmartgallery.blogspot.se/
4.http://bloggar.aftonbladet.se/laul/
5. http://ninakanflina.blogspot.se/


Reglerna för utmärkelsen är:
1. Tacka bloggaren som gett dig utmärkelsen och lägg ut länken till den som gav dig den
2. Ge utmärkelsen vidare till fem favoritbloggar och berätta det för dem med en kommentar
3. Kopiera post it-lappen och sätt den på din blogg







Detta får bli min avslutning på detta inlägg.
Hoppas ni vill fortsätta vara med mig i mina dagliga tankar.

Ps. Imorgon kommer bilder på det färdiglagda golvet i köket.

Om ni ser till att ha det bra så ser jag till att ha det bättre.

/Trött, glad, sliten, pigg 3 barnsfarsa.



3 kommentarer: