Translate

onsdag 5 december 2012

Snö

Hej alla glada.

Idag ligger jag hemma, nerbäddad i diverse basilusksjukdomar. Lite feber, lite halsont, lite täppt i nästan och lite tjock i halsen. Jag har under flera dagar försökt att inte känna efter men i morse fick det vara bra. Nu är det dags att lyssna på kroppen och försöka kurera sig.

Det har kommit snö! Men herregud, nu!? Ja gott folk det är faktist december och det innebär snö och vinter för oss som bor i Sverige.

Reaktionerna om man läser i våra stora dagstidningar och bland alla miljoner statusar på Facebook är nästan skrattretande.

-Ussh, det är snö.
-Ussh det går inte att köra bil.
-Ussh det är kallt ute.
Etc etc etc etc etc etc etc.

Varför kommer alltid denna snö och denna vinter som en chock för många?
Folk borde väl förstå att förr eller senare kommer snön och idag var det just det som hände.

Nej, till alla er som är paralyserade av det vita pulvret från ovan har jag lite tips.
Är ni inne, tänd lite ljus och mys.
Är ni ute, ta på er varma kläder.
Är ni i en bil, kör försiktigt så kommer allt gå bra.
Om ni följer dessa enkla steg så kan jag GARANTERA att vintern kommer flyta på bra och jag kan GARANTERA att vi även kommer få en vår och en sommar efter det som vi kallar vinter.

Min älskling skrev en önskelista på sin blogg www.vittobrett.blogg.se en önskelista som var till mig.
Jag kommer därför göra det samma till henne. Min önskelista till jul är enligt nedan följande saker;

1.Säsongskort på Djurgårdens fotbollsmatcher.
2. 3 rullar Granit lössnus.
3. Kläder, gärna Stone Island, Hackett eller Ralph Lauren.
4. Klocka typ Omega, Citizen eller Breitling.
5. Om jag inte får något av ovanstående så kan du ge mig nått som är ännu bättre, se punkt 6.
6. Ett fortsatt bra liv med dig, för det livet är det bästa och allt du ger mig dagligen slår ut alla ovanstående punkter med hästlängder! Älskar dig Fia! VR.

Nu ska jag fortsätta kurera mig.
Over and out
/Jultomten.

1 kommentar:

  1. Hmmm du skulle bara veta vad du får =) Men en sak har du redan fått, den du har på armen <3
    Ett liv och vardag med mig får du vackert fortsätta att ha, tyvärr inte inslagen ;))
    Älskar Dig, igår, idag, imorgon

    Puss

    SvaraRadera