Translate

torsdag 11 oktober 2012

Torsdag och kväll

Hallå där ute i stugan, båten, husvagnen, tältet eller vart nu än ni är då ni läser den fantastiska blogg.

Som rubriken lyder är det nu torsdag och spindeln visar 21:37.
Småbarnsfarsa, klockan är närmare midnatt än lunch. Borde inte killen sova undrar ni kanske?
Svaret är nej på den frågan, kvällen har precis börjat. Lilla "Challe" som våran son heter har precis lugnat ner sig efter att ha bråkat med både mor och far. Men efter lite mys och diverse mutningar som bil när han fyller 18, 100lax på kontot och hedersord på att han får vad han vill när han börjar gå så somnade han äntligen på sin lilla filt. Snacka om lättlurad kille eller är det bara han som vinner?

Har alltid undrat vad som pågår i deras hjärnor men då jag varken heter Einstein eller nått annat geni med mindre roligt namn så har jag ännu inte kommit fram till vad som händer där inne. En sak är jag dock säker på, vad de än gör och hur de gör det så "vinner" alltid ungarna. Skriker de så är man fort där och lyfter upp dem. Slutar de inte gråta så pratar man med en så där pipig halvmesig Peter Jöback röst. Skriker de ännu mer så ger man dom nått. Vad de än gör så är man alltid där. Men det kanske är så man ska agera, vad vet jag. Men som jag skrev, klockan är nu 21:37 när jag började plita på detta inlägg och det är inte så mycket tid kvar för vuxengos. Det blir väl som det brukar, slänga in en sista nattsnus, borsta tänderna och sedan bädda ner sig. Det gott folk är den riktiga sidan av att vara förälder till 3. Inte att gå ut med grabbarna, inte att göra som man vill, inte att se på en film under en filt och äta lite snacks sju dagar i veckan, inte att bedriva diverse sportaktiviteter i 38 olika sporter. Nej det livet gav jag upp för flera år sedan. Och vill ni veta en sak? Jag har inte ångrat det en sekund.

Finns inget annat jag vill göra än att vara med mina 3 barn och min älskade sambo. Vill inte byta det livet mot nått annat i denna värld.

Appropå barn, imorgon kommer tjejerna hem, som jag har längtat till att ha alla under samma tak. Hoppas att vi får en mysig helg och en lika bra följande vecka.

Nehe, det kanske är dags att ta sin nattsnus och borsta tänderna för att sedan bädda ner sig. Klockan är trots allt 21:48 och den egna vuxentiden börjar lida mot sitt slut.
Som ni alla vet är det en morgondag med jobb och familjeliv som stundar.

Godnatt och till er som håller er vakna en stund till, fortsatt trevlig kväll.

/3barnsfarsan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar