Translate

tisdag 16 oktober 2012

En helt vanlig dag i en 3 barnfarsas liv

Jag vill ha sommar igen! Visst, kvicksilvret har inte börjat leta sig ner till -grader men det känns som att det är väldigt nära.
Regn, blåst och ca 4grader känns inte helt okey, i allafall inte för mig. Nej jag vill ha sol, värme och en kall öl på kylning. Det är grejer det!



Hur ser en vanlig dag ut för er? Säkerligen helt olika beror på om ni är singlar, familjen annorlunda föräldrar eller vad för situation ni än befinner er i.

I runda slängar ser en vanligt dag ut enligt följande.

06.30. Klockan piper och som en fiolsträng står jag i givakt.
Barn ska väckas, barn ska matas, barn ska kammas och barn ska klä på sig inför dagis/skola.

Nu börjar klockan ticka mot 07.15. Då lämnas mellan dottern på dagis, ibland går det riktigt bra och ibland går det katastrofdåligt. Beror på om det gått bra eller inte så siktar jag på att lämna äldsta dottern på skolan cirkus 07:30. Där är det oftast aldrig några problem, brukar räcka med en kram och en vardaglig high five.

Så vad händer nu när klockan är ca 07:35? Det ska jag berätta. Nu är det hög tid för att sätta sig i bilen och gasa utav bara ........ för att befinna sig i huvudstaden och dagens första möte som brukar äga rum vid 09:00.
Ni som kan trafiken i Stockholm vet att detta är omöjligt. X antal min försent glider jag så in på första butik och får dra nån skön ursäkt som att vindrutetorkaren pajat, inte nog med det slog den i dörren så att handtaget fastnade, eftersom det fastnade så funkade inte centrallåset. Ja, jag vet, väldigt konstig ursäkt men den kan funka.

Efter en jädrans massa besök i Stockholm så är det läge att bege sig hemåt igen för att hinna hämta tjejerna på skola/dagis. Detta går som ni förstår inte heller alltid smärtfritt då trafiken i Stockholm är överjävlig även på hemresan.

Phuuu, nu är vi iaf hemma. Vad händer hemma då? Jo nu ska även Charlie få gos från sin älskade pappa. Givetvis får han det samtidigt som mat ska lagas, ungar ska tjata om vem de får leka med och inte nog med det brukar nu snusbegäret falla in.

Efter ett visst antal timmar med fix och don ska nu barnen duschas, de ska få sina tänder borstade och deras pyjamas ska på. Detta går oftast väldigt bra. Men tro mig, det är inte klart än. Nej nu ska läxor göras och den som inte har läxor ska nattas, allt detta samtidigt :)

NU är äntligen alla i säng. Klockan kanske visar 22:00 och nu börjar vuxentiden. Brukar bli att man borstar tänderna och lägger sig. Låter väl helt okey?

Det mina damer på mina herrar var en helt vanlig dag för mig.
Hur ser eran ut?

Fortsatt trevlig kväll.
Nu ska det ätas.

/Daniel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar