Translate

tisdag 9 oktober 2012

Första gången...........

Första gången som du ska hålla nån i hand, första gången som du ska kyssa någon man, första gången som du är hopplöst kär.........Dessa rader är tagna ur en Magnus Uggla låt, en artist som i mina ögon och faktist i mina öron är något av ett unikum. Han är otroligt textsäker och framför sina låtar med passion och inlevelse. Tonsäkert? Kanske inte, men vem bryr sig egentligen?
Känner att jag svävar iväg lite och tappar ämnet. Men om vi hoppar upp några rader och läser;
Första gången som du ska.............
Lite så känner jag nu, för det är äntligen dags. Nu ska jag för första gången blogga.

Är jag nervös? Nej jag blir faktist sällan nervös, det enda som gör mig nervös i dagsläget är min svärfar, vi kan kalla honom Bengt, fast han heter egentligen Thord.
Mannen utstrålar pondus, karisma och faktist lite tuffhet. Bör dock tilläggas att är snäll som en nallebjörn så därför brukar jag fråga mig själv, Daniel, varför blir du nervös? Sköt ditt och allt kommer bli bra brukar jag sedan svara mig själv.

Och det gott folk är precis det jag kommer göra i denna blogg, jag kommer sköta mig själv och skriva precis om det som faller mig in och tro mig, ibland kan det vara totalt ointressant medans det i nästa sekund kan vara bland det roligaste och trevligaste ni har läst. Det är iallafall mitt mål med denna blogg.

Det kommer handla om barn, 3 sådana, det kommer handla om min älskling och sambo, en sådan. Det kommer säkert handla om sport, flera sådana och det kommer förmodligen också handla om allt därimellan, mycket sådant.

Känner mig taggad och hoppas ni vill följa med på min resa ut i kosmos. Herregud, nu citerar jag DiLeva, men det är inte det minsta konstigt då han är lite skönt flummig, precis som jag själv.

Detta får avsluta mitt första inlägg. Intressant? Kanske inte, men hörrni, vad skrev jag högre upp? Ibland blir det totalt ointressant medans det i nästa sekund blir helt fantastiskt underbar skön läsning.

Godnatt på er alla där ute.

/Daniel, något nervös men inte för vad ni ska tycka, utan för vad Bengt, förlåt, Thord ska tycka.

1 kommentar:

  1. Välkommen älskling till bloggen förlovade värld!!
    Sluta inte att skriva nu, fortsätt bara. Gör inget om det blir fyra inlägg ena dagen och noll den andra.

    Puss mitt hjärta!!!

    SvaraRadera